واشینگتن‌پست: یک جوان آمریکایی عامل انتشار اسناد و اطلاعات نظامی محرمانه است

وزارت دفاع ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بود که «بی‌تردید اسناد محرمانه افشا‌ شده علیه منافع ملی آمریکا است»

مقام‌های پنتاگون در ۱۰ روز گذشته بارها تاکید کرده‌اند که عامل انتشار این اسناد را پیدا می‌کنند-REUTERS/Joshua Roberts

در حالی که روزبه‌روز بر تعداد اسناد و اطلاعات نظامی-امنیتی محرمانه افشا شده افزوده می‌شود، روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید هویت عامل انتشار این اسناد مشخص شده است.

روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید یک مرد جوان آمریکایی «عاشق اسلحه» عامل انتشار اسناد و اطلاعات محرمانه نظامی است.

این روزنامه مدعی است که این مرد جوان در پایگاه‌های نظامی آمریکا هم خدمت کرده است.

یک مسیحی محافظه‌کار و مذهبی، خصوصیات دیگری است که روزنامه آمریکایی چاپ پایتخت درباره عامل انتشار اسناد نظامی مطرح کرده است.

این مرد جوان یهودی‌ستیز هم است و اولین بار در پلتفرم چت گیمرها موسوم به «دیسکورد» این اسناد را در ماه فوریه و مارس منتشر کرده است.

ادعای واشینگتن‌پست درباره عامل انتشار اسناد در حالی است که هنوز هیچ‌کدام از نهادهای قضایی و پلیس فدرال ایالت متحده درباره بازداشت کسی مرتبط با این پرونده، خبری منتشر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بود که «بی‌تردید اسناد محرمانه افشا‌ شده علیه منافع ملی آمریکا است».

مقام‌های پنتاگون در ۱۰ روز گذشته بارها تاکید کرده‌اند که عامل انتشار این اسناد را پیدا می‌کنند. روزنامه واشینگتن‌پست می‌گوید برخلاف ادعای مقام‌های پنتاگون،‌ بیش از ۳۰۰ سند تنها درباره سیاست‌های محرمانه و ارتش آمریکا در این اطلاعات درز کرده، وجود دارد.

در یکی از آخرین اسناد افشا شده می‌خوانیم که «کاخ کرملین تعداد نظامیان روس قربانی در جنگ اوکراین» را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده است. به گفته روزنامه نیویورک‌تایمز، این موضوع، اعلام نکردن آمار دقیق جان‌باختگان نظامی روسیه، عامل تنش و منازعه بین رهبران دستگاه‌های امنیتی و ارتش روسیه نیز شده است.

هرچند پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده و ارتش اوکراین در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که در صحت اسناد و اطلاعات افشا شده تردیدهای زیادی وجود دارد، اما روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید نگرانی‌های زیادی در میان مقام‌های امنیتی و دفاعی کاخ سفید دراین‌باره وجود دارد.

بخش بزرگی از اطلاعات و اسناد افشا شده، سیاست و استراتژی دستگاه‌های امنیتی کشورهای غربی و متحدان آن‌ها ازجمله مصر و امارات متحده عربی و اسرائیل را برملا می‌کنند. در این سندها افشاگری کمتری درباره دستگاه‌های امنیتی روسیه و چین وجود دارد.

بیشتر از جهان